Høring kommunedelplan Idrett, friluftsliv og fysisk aktivitet 2024-2028

Kommunedirektøren legger frem administrasjonens forslag til kommunedelplan for idrett, friluftsliv og fysisk aktivitet for politisk behandling i formannskap 15. oktober og endelig vedtak i kommunestyret 24. oktober.

Nå inviteres engasjerte personer og miljøer til å komme med innspill til denne planen med høringsfrist 21. oktober 2024. Innspill vil da bli samlet opp og lagt frem for kommunestyrets medlemmer i forkant av endelig vedtak 24. oktober.

Planen består av en lengre tekstdel. Bakerst har det obligatoriske vedlegg som er bl.a. en prioritert- og en uprioritert liste av mulige tiltak kommunen, lag- og foreninger kan realisere i de kommende årene som kan finansieres med spillemidler.

Planen med vedlegg kan du lese ved å trykke her.

Arbeidet er forankret underveis med invitasjoner til innspill fra lag og foreninger, innbyggere, men også kommunale avdelinger som har fysisk aktivitet som ett av flere virkemidler for sine tjenester. Det er arrangert to åpne møter, et om friluftsliv i januar 2024 og et hvor denne planen foreløpig ble fremlagt med diskusjoner og innspill i september 2024.

Innspill kan være

• meninger om tekstdelen
  • til det uprioriterte handlingsprogrammet (tiltak som vi ønsker å vurdere neste fire år)
  •  til det prioriterte handlingsprogrammet (som er klare for å komme i gang med forprosjekter og søknader)
  • generelle innspill også som ikke henviser til noe spesielt i planen, men som oppfattes som viktig å spille inn for deg som innbygger eller ditt lag/forening eller andre.

Les hele planforslaget her. (PDF, 2 MB)

Innspill/ svar ønskes sendt til: postmottak@grong.kommune.no