Informasjon om utredning av barnehagestruktur

I kommunestyret 20.06.2024, ble det gjort et enstemmig vedtak om å se på barnehagestrukturen i Grong. Dette skal være ferdig utredet innen 2024, slik at det kommer til politisk behandling i begynnelsen av 2025.

Administrasjonen jobber nå med å lage en prosessplan slik at en får sikret både involvering og god utredning av temaet. Det skal etableres en arbeidsgruppe der representanter fra foreldre og ansatte skal delta i sammen med administrasjonene fra barnehagesektoren.

Konkret tidsplan for de ulike elementene i prosessen er ikke landet enda. Foreløpig er det planlagt  at ansatte vil ha det som tema i planleggingsmøter før oppstart av barnehageåret, og i starten av september skal det være møte med foreldrerådene. Det vil også bli gjennomført folkemøter, og i tillegg vil en bruke spørreundersøkelser.
Administrasjonene vil komme tilbake til behov for utredningsressurser fra eksterne kilder.

Er det noen spørsmål rundt dette før arbeidsgruppen er klar, kan kommunedirektøren kontaktes på epost: bjorn.aalberg@grong.kommune.no