Innbyggerhjelpen - hjelp med digitale utfordringer.

“Innbyggerhjelpen” er et tilbud om hjelp med digitale utfordringer for innbyggere i Grong. 

Dette er tenkt som et lavterskel veiledningstilbud hvor personer, som er sårbare i møte med digitale tjenester, kan få hjelp.  

Innbyggerhjelpen starta som et kveldstilbud, med fire åpningskvelder på Kuben i oktober 2024. Dette ble en hyggelig møteplass, men med moderat oppmøte. Tilbudet ble tatt godt imot og publikum er positive. Likevel så tar det tid bygge opp nye tiltak. Mange lurte på hva tilbudet egentlig handlet om.

Etter en evaluering har vi bestemt at tilbudet blir videreført i ny innpakning. Nå kan du komme direkte på servicetorget ved Grong kommune og spør om hjelp.  Det går og an å ta kontakt direkte på biblioteket eller på Frivilligsentralen. Vi vil hjelpe deg med digitale skjema, søknad om adresseendring, kommunale skjema og lignende.

“Innbyggerhjelpen” skal gi veiledning etter beste evner, noe som betyr at vi kan støte på problemer vi ikke kan løse.

“Innbyggrhjelpen” er ikke hjelp med tekniske utfordringer med mobil, nettebrett og pc.